Hej!

Hej! Jag jobbar på ett kryssningsfartyg och fotograferar platser som jag besöker. Du som tittar in, lämna gärna en kommentar eller en hälsning av något slag:)

Hi! I'm working onboard a Cruising Ship and I use to pothograph places that I visit. It would be nice if you, who visit my blog, would leave me a greeting of some kind:)

tisdag 30 augusti 2011

Ombord i Stockholm / On board my ship in Stockholm



Södermalm i bakgrunden / Södermalm in the background


Fåfängan


Stockholm, Gamla Stan / Stockholm, Old Town


Danvikshem, ett äldreboende i Nacka
Danvikshem, a retirement home


...och så fick jag ju den finska flaggan att vaja över Stockholm ;)
Soldäck akterut / Sundeck aft 
Finnish flag over Stockholm ;)

 And then our ship went back to Helsinki, and I went home for a while...

4 kommentarer:

  1. Vilka tjusiga bilder. Du har verkligen utvecklats som fotograf, Ilse! Ser fram emot att ta kameran med när jag kommer på jobb, så kan vi fara ut tillsammans och föreviga världen :)

    SvaraRadera
  2. Tack Lisen :) Jo det skall vi göra! Jag räknar dagarna tills du kommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma, varför är det finska flaggan där om det är i Sverige ;)

      Radera
  3. Det är finsk flagga på båten, eftersom den seglar under finsk flagg och kommer från Finland :)

    SvaraRadera