Hej!

Hej! Jag jobbar på ett kryssningsfartyg och fotograferar platser som jag besöker. Du som tittar in, lämna gärna en kommentar eller en hälsning av något slag:)

Hi! I'm working onboard a Cruising Ship and I use to pothograph places that I visit. It would be nice if you, who visit my blog, would leave me a greeting of some kind:)

tisdag 17 januari 2012

En kall dag i Stockholm / A cold day in Stockholm, 15.1.2012

af Chapman
Det fullriggade f.d. frakt- och skolskeppet fungerar nu som vandrarhem. Skeppet är byggt 1888 i Whitehaven.
This ship was built 1888 in Whitehaven. The full-rigged former freight and training ship now serves as a hostel.

Moderna Muséet på Skeppsholmen.   The Museum of Modern Art on Skeppsholmen.
Jag tänkte besöka utställningen med Monét, Turner och Twombly. Den var sista dagen idag 15.1.. Tydligen var det många andra som tänkte på samma sätt. Kön var så lång att jag inte såg var den började! Kön syns framför muséet.

 I was intending to visit the exhibition with Monet, Turner and Twombly. It was the last day of the exhibition today 15.1.. Apparently there were many others who thought in the same way. The queue was so long that I did not see where it started! The queue is visible in front of the museum in the picture.
Katarina Kyrka / Katarina Cathedral Church, Södermalm
 
Utsikt från Kastellholmen / View from Kastellholmen


Utsikt mot Gamla Stan / The Old Town

Kastellholmen

Slottet, Kastellet, på Kastellholmen / The Castle, Kastellet on Kastellholmen



Tillbaka vid båten / Back to the ship

6 kommentarer:

  1. Det var en söt katt

    SvaraRadera
  2. Den finns i Stockholm vid Skeppsholmen,, men jag är inte säker på att den finns där längre för jag var dit idag och jag såg den inte..

    SvaraRadera
  3. Så synd den är så söt....:(

    SvaraRadera
  4. Du får komma hit nån gång, så kan vi gå och titta efter den :)

    SvaraRadera